Funkční složkou přípravků NANOTECH jsou wolframové částice typu fullerenů (za objev fullerenů byla udělena Nobelova cena).
Částice jsou kulaté a skládají se z několika desítek vrstev. Za působení tlaku a smyku se jednotlivé vrstvy oddělují a na kluzných plochách vytváří wolframový nano povlak. Ten výrazně zvyšuje odolnost kluzných ploch proti opotřebeni a snižuje tření.
větší nájezd/životnost motoru a méně servisu.
větší účinnost motoru - snížená spotřeba PHM.
Fotografie wolframových částic z elektronového mikroskopu ukazují odlupování jednotlivých vrstev, které na kovovém povrchu tvoří vícevrstvý ochranný tribofilm
Částice mají duté jádro, chovají se jako nanokuličková ložiska. Vykazují bezkonkurenční - nejnižší tření.
Díky svému kulovitému tvaru a dutému jádru mohou wolframové částice zajistit vysokou pružnost, která odolává extrémnímu dynamickému a statickému zatížení. Zabraňují tvorbě mikro prasklin a erozi kontaktních ploch.
Snížené opotřebení a tření potvrdily testy u SGS (test zde) - SGS je vedoucí společností v oblasti inspekce, verifikace, testování a certifikace na světě.
Zákazníci nejčastěji udávají snížení spotřeby PHM v rozmezí 5-15% oproti předchozímu stavu
Wolframové částice vytváří na kluzných plochách ochranný nanopovlak, který tyto kluzné plochy chrání proti opotřebení
Díky snížení tření a ošetření povrchů klesají škodlivé emise o 8 % a více.
Bezkonkurenční mazivost wolframových částic eliminuje nežádoucí účinky studených startů
Wolframové částice patří mezi nejmazivější známý materiál. Díky tomu, přísady snižují koeficient tření (snižují pasivní odpory) a tak dochází ke snížení spotřeby PHM. U motorů navíc dochází k vyhlazení povrchů (zacelení drsných míst) a tím také dochází k úspoře PHM a především oleje u motorů, které mají zvýšenou spotřebu díky mechanickému opotřebení.
Díky snížení pasivních odporů dochází ke zvýšení efektivity (zvýšení výkonu) funkčnosti motoru. V motorech dochází ke zvýšení výkonu, také díky samoobnovovacím vlastnostem (vyhlazení povrchů) částicemi. U vozů s vysokým nájezdem km, říkají zákazníci, že po aplikaci přísady proběhl v motoru „restart“ a auto jede jako nové.
Díky sníženému tření se sníží i námaha motoru a množství škodlivých emisí. U starších aut, nebo aut s vysokým nájezdem km, dojde k výraznému ošetření povrchů, díky tomu dojde ke snížení spotřeby PHM a oleje a tím se sníží množství škodlivých emisí.
Bezkonkurenční mazivost wolframových částic eliminuje nežádoucí účinky studených startů. Studené starty nejsou jenom když je venku -10°C – studený start je každý start studeného motoru. Tyto částice vytvářejí efektivní mazací vrstvu, která minimalizuje tření a opotřebení, čímž eliminují negativní následky ¨studených startů¨. Zajišťují tak hladší chod motoru od prvních vteřin a přispívají k delší životnosti motoru s nižší potřebou servisu.