charakteristika: | Koncentrovaná chladicí kapalina na bázi ethylenglykolu, obsahuje vysoce účinné inhibitory koroze pro ochranu chladicího systému. Výměnná lhůta je 2 - 3 roky (podle doporučení výrobce motor. vozidla). Chladicí kapalina FRIDEX® G 48 je mísitelná a plně identická s originální chladicí kapalinou Škoda G 11. FRIDEX® G 48 splňuje normy VW TL 774 C, BS 6580:1992, ASTM D 3306, Daimler Chrysler 325.0, MAN 324-SNF, BMW N 600 69.0 a je certifikovaný akreditovanou zkušební laboratoří 1152.1. |
vzhled/vlastnosti: | FRIDEX® G 48 je čirá, tmavozeleně zbarvená kapalina, bez zápachu, hořké chuti. S vodou je mísitelný v každém poměru. FRIDEX® G 48 je směs 1,2-ethandiolu (monoethylenglykol = MEG = Ethan-1,2-diol = ethylenglykol) s organickými i anorganickými inhibitory koroze, stabilizátorem, odpěňovadlem a přísadou proti požití. Neobsahuje fosfáty, dusitany ani aminy. |
použití: | FRIDEX® G 48 je určen pro chladicí systémy spalovacích motorů, hlavně pak motorů celohliníkových. Je určen pro vozy Škoda Felicia (vyrobeny do 31. 12. 1997) a Favorit, Audi, BMW, Caterpillar, Cummins, DAF, Daimler Chrysler, Detroit Diesel, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, John Deere, KHD, Mack Trucks, Man, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, MTU, Opel, Porsche, Saab, Scania, Seat, Steyr Truck, Toyota, Van Hool, Volvo a VW. Upozornění: Plnou funkční způsobilost směsi lze zaručit jen při dodržení minimálně 33% koncentrace Fridexu G 48 v používané chladicí kapalině. FRIDEX® G 48 nepoškozuje kovové materiály. Lakované povrchy je nutné při potřísnění omýt vodou. Mrazuvzdornost chladicí kapaliny FRIDEX® G 48 lze změřit přístrojem TESTER VELVANA. |
doporučené ředění: | FRIDEX® G 48 se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí. FRIDEX® G 48/voda = bod tuhnutí ve °C= bod varu 1 : 2 = -18°C = 105°C 1 : 1,5 = -27°C = 108°C 1 : 1 = -38°C = 110°C Poznámka: Tolerance teplot +/-2°C |